Eerste dagen stage - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marlous Rotman - WaarBenJij.nu Eerste dagen stage - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marlous Rotman - WaarBenJij.nu

Eerste dagen stage

Blijf op de hoogte en volg Marlous

27 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Tijd voor een update! Het is nog niet zo lang geleden dat ik mijn vorige verslag schreef maar er is ondertussen veel gebeurd.
Vrijdag had ik de borrel bij mijn begeleider, Jeffrey Sall, thuis. Hij woont in het zuiden van SF boven op een berg. Om er te komen moest ik een behoorlijke klim maken vanaf de bushalte maar het uitzicht dat hij heeft over de stad is prachtig! Tijdens de borrel heb ik de mensen leren kennen met wie ik het meest zal gaan werken. Jeffrey is dus mijn begeleider en het hoofd van de afdeling, Brad is een postdoc die tot juli in het lab werkt en daarna in opleiding gaat tot anesthesioloog, Jason is de technische man die nu parttime werkt omdat hij net terug is van ziekteverlof, en Paul is een lab medewerker die niet aan hetzelfde onderzoek werkt maar wel de labruimte met Jeff's lab deelt. Het was erg leuk iedereen op een informele manier te leren kennen en iedereen was erg aardig! Aan het eind van de avond werd ik zelfs met de auto thuis gebracht, scheelde me een busreis van ongeveer een uur:)

Zaterdag is er een nieuwe huisgenoot gekomen, Miho, een Japanse dierenarts die hier twee weken blijft omdat haar man in Silicon Valley aan een startup werkt. Na haar even gesproken te hebben ben ik weer op weg naar de Golden Gate Bridge gegaan, dit keer om er overheen te lopen. Dat was nog best een eind! De brug is bijna 4km lang, een hele ervaring om tussen alle toeristen naar de overkant te wandelen en weer terug. Na de brug ben ik Lombard street gaan bekijken, de bekende steile, bochtige weg waar de auto's stapvoets overheen moeten. Ook daar weer veel toeristen!

Zondag ben ik met drie van mijn huisgenoten uit eten geweest, dat was erg gezellig! Daarna hebben we nog even wat gedronken in een bar waar op wel 6 schermen football, basketball of soccerwedstrijden te zien waren. Daar heb ik dus gelukkig niets van hoeven missen..

Maandag was dan eindelijk mijn eerste stagedag! Ik werd eind van de ochtend verwacht en rondgeleid op de afdeling door Jason. Ik heb in het lab mijn eigen 'baai' gekregen, een inham in de labruimte met een bureau en werkbladen om allerlei proefjes op uit te gaan voeren. Na de lunch was er een presentatie voor me voorbereid om me op de hoogte te brengen van het onderzoek waar ik aan mee zal werken en alle onderzoeken die daaraan vooraf zijn gegaan. De rest van de middag heb ik besteed aan het doorlopen van eCourses om te leren hoe ik met ratten moet omgaan en wat alle voorschriften zijn. Ik had verwacht de eerste twee weken vooral aan het ombouwen van kooien te besteden, maar dinsdag mocht ik meteen al oefenenen met hechten op kleine ratten! Het onderzoek waar ik uiteindelijk aan mee ga werken is anders dan wat ik eerst zou doen. Deze studie heeft als doel te achterhalen of testosteron ervoor zorgt dat mannelijke ratten na anesthesie slechter presteren op gedragstesten dan vrouwelijke ratten. Om hier achter te komen worden bij ratjes van 1 dag oud de testikels verwijderd, die dan nog in de buikholte zitten, en wordt er gekeken na drie weken of ze nog steeds even slecht presteren op de testjes als de ratten die hun testikels nog hebben. Ik hoop dat dit een begrijpelijke uitleg is;) Het opereren van de ratten mag ik uiteindelijk zelf gaan doen! Al zal ik eerst nog wat moeten oefenen op dode ratten om het hechten helemaal onder de knie te krijgen en om wat meer van de anatomie te leren. Ratjes van 1 dag oud zijn ongeveer zo groot als een grote aardbei en hun huid is nog bijna doorzichtig dus het uitvoeren van die ingreep vergt wat concentratie. Om de ratten de doden waar ik het hechten op oefen wordt een heuse guillotine gebruikt! Tot nu toe heb ik dat doden dus maar aan Brad overgelaten..

Inmiddels ben ik ook ingeschreven bij de sportschool! Vanmiddag na stage ben ik er voor het eerst geweest en het raam waar de loopbanden voor staan kijkt uit op de Golden Gate Bridge:) Een prima uitzicht tijdens het rennen dus.

Tot zover het verslag van vandaag, morgen in het lab checken of alle ratten nog leven die Brad vandaag heeft geopereerd, en vast gaan bedenken wat ik komend weekend allemaal ga doen in de stad!

Liefs!

  • 27 Maart 2014 - 06:12

    Erik:

    Hoi Marlous,

    Wat een belevenissen! Werken en volop genieten van wat jou overkomt. Ook dit verslag heb ik met plezier gelezen. Blijf vooral foto's sturen. Kus papa.

  • 27 Maart 2014 - 07:12

    Paul:

    Prachtig.

  • 27 Maart 2014 - 07:19

    Marianne:

    Lieve Marlous

    Fijn om te lezen dat alles in grote lijnen is zoals je het in Nederland allemaal hebt bedacht. Klinkt zelfs erg leuk! Behalve dat van die ratjes ...
    Ik vind het stoer hoor dat je zo in je eentje overal op af stapt.

    Gisterochtend waren hier de daken wit van de hagel!

    Dikke zoen,
    Marianne

  • 27 Maart 2014 - 07:52

    Wil:

    Leuk om je verslag te lezen. En inderdaad, die brug is best lang.... Wel geweldig als je erop uitkijkt tijdens het sporten. Wat een gepriegel zal je onderzoek zijn.... En ook wel een beetje zie lig voor die manlijke ratjes:-). Succes en heel veel gezelligheid, zowel tijde ns, maar ook buiten je stage.

    Lieve groeten, Wil

  • 27 Maart 2014 - 08:15

    Fred En Ilse:

    Hoi Marlous,
    Wij van de PvdD zijn hier niet blij mee;-)
    Wat kan jij lekker schrijven zeg! Het leest zo makkelijk en krijgt het idee of je al tijden in SF woont. Als ik het zo lees is het de moeite waard om daar eens te gaan kijken.
    Je wordt ook goed opgevangen en begeleid zo te lezen, ik heb wel eens andere verhalen gehoord. Veel succes met je ratjes en wij wachten vol verwachting op de volgende update!
    Kus, Fred en Ilse

  • 27 Maart 2014 - 08:21

    Emma Rotman:

    Hoi Marlie!

    Vet leuk man dit, nu heb ik nog een beetje het gevoel alsof ik erbij kan zijn.
    Ik kan niet wachten tot de volgende update!
    Ik mis je wel hoor.):

    Veel plezier, enneh maak wat van je leven hahahaha.

    Xxxxxxxxxxx

  • 27 Maart 2014 - 11:00

    Gerrit Hagelstein :

    Lieve Marlous,
    Mooi verhaal, fijn dat je letterlijk en figuurlijk goed geland bent! Doe je wel een beetje voorzichtig met de mannetjesratjes? Het gaat om een gevoelig plekje.....
    En binnenkort zien we je dus toch op de marathon van SF?
    Veel succes!
    Liefs,
    Gerrit

  • 27 Maart 2014 - 13:54

    Like:

    Hoi Marlous, het gaat je zo te lezen en te zien hartstikke goed!
    Blijf genieten van deze unieke ervaring.
    liefs Like

  • 27 Maart 2014 - 18:38

    Rick :

    Wow, ik ben wel jaloers hoor. Enjoy!

  • 27 Maart 2014 - 21:40

    Mama:

    Lieve Marlous,
    Weer een mooi verslag !
    Dank je wel.
    Dikke kus mama.

  • 28 Maart 2014 - 07:14

    Marike:

    Leuke verhalen, en goed weekend! Dikke X

  • 09 April 2014 - 17:44

    Olga Rijnen:

    Hoi Marlous, een wel wat late reactie van ons maar wij hebben weer met veel plezier je verslag van eind maart gelezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt met leuke collega's en ook gezellige huisgenoten. Lukt het hechten al aardig?
    Kijk uit naar je volgende verslag.
    Lieve groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlous

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 5124

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 29 Augustus 2014

Wetenschapsstage UCSF

Landen bezocht: